lördag 10 april 2010

Nu e det gjort:)

Idag for vi till Solberga medeltidskyrka för att döpa lille Måns. Vi hade inte nåt stort vräkigt jättedop, utan bara ett par gäster. Himla skoj faktiskt. Vi fixade oss klara o for dit. Mötte upp de andra o sen in med Måns och dopklänningen i sakristian för att klä på honom samt tala med farbror prästen;) Per Walett heter han och han e himla cool.:)


Kyrkan i sig är en pluttig o fin sak:) Superbra för oss med andra ord;) Klädde på Måns men ack vad klänningen blivit trång fort;)


Syrran som virkat denna till Marcus så den är nu snart 13 år gammal:) Skoj o ha en sån klänning i familjen och hoppas våra kommande barnbarn blir döpta i den också:) Vi gick ut o ställde oss vid dopfunten o prästen rabblade på.;) Måns fick namnen: Måns Roland Dennis.


Han sa inte ett ljud heller, duktige sonen min;) Avslutade det hela med att sjunga "Det lilla ljus jag har". Efter lite fotograferande o sådär drog vi iväg till Annebergs samlings lokal för att mumsa på smörgårtårta:)




Vi hade det jättemysigt och trevligt:) Vi fick massa fina presenter till Måns också. Bla en special edition Kalle Anka-bil av Renée, Emmy o Gibson, doptallrik av svärisarna, traktor-tennsparbössa mm mm mm TACK TACK till er som var med o gjorde Måns dop till ett stort kalas:)

*mannen o jag öppnar fina paket:)*

Kram

3 kommentarer:

  1. Fina kort! Bra att jag inte syntes så himla väl ;-) Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort. Det verkar ha varit ett fint dop! :) Jag är ju inte själv van vid dop, då jag inte döpt mina barn. För övrigt ser det ut som att dina döttrar har en likadan klänning som Alicia har. Den är så fin! :) KappAhl om jag inte minns helt fel?
    Hoppas allt är bra med dej. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Renée: Jamen jag har fler kort;) *asg* Kraaaam
    Linda: Tack:) Japp, dopet vart lyckat:) Klänningarna e från KallAhl ja, det har du helt rätt i:) Jämna plågor med mig, bra blir det ju aldrig men..man får bita ihop. Kram

    SvaraRadera