onsdag 3 mars 2010

Oh my God

Ja jösses...först var vi inne på banken kl 10 och öppnade bland annat konto till Måns. Han fick spargris och hundra kronor:) Prata lite fonder, pensioner osv o sen vart vi en snabbis nere på stan. In på apotek och laddade med alvedon, treo, nässpray o annat. Gick ut 400 kr fattigare...& glömde ta ut min ryggmedicin..*Grrr..* Vidare in på Lindex där jag spanade in kläder till i alla fall 2 av kidsen som de ska få i sina påskägg. :) JA, JAG VET ATT BARNEN ÄR BORTSKÄMDA..;) Köpte inget men spanade som sagt.. Thomas var inne på Elsie´s konditori o handla pariserbullar och vaniljhjärtan som vi tog med oss hem till pappa.:)

Städade åt honom o Thomas fixa med hans cd som glappade i 190. Fikade, pratade och sådär sen åkte vi vidare ner på BVC. Fullkomligt DOG på tanten där...OH MY GOD. Ja, mysko folk finns det ju gott om;) Hon svarade inte på vår fråga om vad man ger en 6 veckor gammal Måns för nåt mot hosta.  Fråga en gång till.. " ge honom bröstmjölk" VA`? E du dum eller?;) Herreguuuuuud! Sen är Måns torr i huden..hon sa då " Ge honom bröstmjölk" Men va faaaaaan e dettta tänkte jag..;) Hade tanten hakat upp sig eller vad ?? Sen då droppen av allt liksom..hon sa att när Måns e täppt i näsan så "..kan man droppa i lite BRÖSTMJÖLK" Vi trodde ju vi skulle ramla ihop o garva oss blåa där alltså..;) jaaa....vad ska man säga? Bröstmjölk funkar tydligen till allt så varför över huvud taget ha ett apotek?;)

Måns vägdes o mättes, han växer ju så det knakar. Alla kurvorna pekade spikrakt upp i skyn;) Plutten min:) Bra att det går åt rätt håll ju. Det e jag glad över.

På em kom svärmor hit. Satt o pratade i köket o jag ser Matildas arm som ser felmonterad ut...hon är överrörlig..men sådär som hon kan böja sin arm är då ingenting normalt:(  Syns nog inte så bra på kortet, men det är alltså så att hennes arm går att böja baklänges, liksom åt "fel" håll:( Skitläskigt. Marfans syndrom..det måste det ju bara vara! Hon har alla symtom..plus att det är ärftligt. Lilla Lisa måste ringa VC så det ska kollas upp, plus att det ska åtgärdas någon slags hjälp för mig med denna förbannade evil rygg from HELL.


Så, nu fick ni en liten uppdatering i alla fall.:)

Kramis

1 kommentar:

  1. Ja du... Vi överrörliga människor kan ju slå oss ihop... Kramis!

    SvaraRadera